ارسال مقاله بین المللی تحلیل آیرودینامیک خودرو گامی مهم در راستای به اشتراکگذاری نتایج پژوهشهای عددی و طراحیهای نوین در صنعت خودروسازی است. آیرودینامیک خودرو تأثیر مستقیمی بر عملکرد، مصرف سوخت، پایداری و نویز خودرو دارد و تحلیل آن با استفاده از روشهای عددی CFD به یکی از داغترین موضوعات پژوهشی در حوزه مهندسی مکانیک و خودرو تبدیل شده است.
در این مقاله، گامبهگام روند تدوین، شبیهسازی، اعتبارسنجی و ارسال مقاله در حوزه آیرودینامیک خودرو برای چاپ در مجلات بین المللی توضیح داده میشود.
کاهش نیروی درگ و بهبود راندمان سوخت
کاهش نویز آیرودینامیکی در خودروهای الکتریکی
طراحی خودروی ایمنتر در سرعتهای بالا
بررسی جریان اطراف خودرو و بهینهسازی شکل بدنه
ارتقای استانداردهای زیستمحیطی از طریق طراحی بهتر
موضوع باید دارای نوآوری، مسئله کاربردی و قابل شبیهسازی باشد. مثالها:
تحلیل درگ بدنه خودرو با تغییر زاویه اسپویلر
مقایسه عملکرد آیرودینامیکی SUV و سدان
بررسی اثر شیارهای بدنه بر جریان لایه مرزی
بهینهسازی طراحی جلوی خودرو برای کاهش درگ
ایجاد هندسه خودرو در SolidWorks یا CATIA
مشبندی در ANSYS Meshing یا ICEM CFD
شبیهسازی جریان در ANSYS Fluent یا OpenFOAM
استفاده از مدلهای توربولانس مانند k-ε یا k-ω SST
شرایط مرزی مانند سرعت، فشار، دیواره و ورودی جریان تعریف شوند
بررسی نیروی درگ (Cd) و لیفت (Cl)
نمایش کانتور سرعت، فشار، و ورتیسیته
تحلیل مسیر خطوط جریان و نواحی جدایش
مقایسه با نتایج مقالات معتبر یا دادههای تجربی
رعایت ساختار IMRAD (Introduction, Method, Results, and Discussion)
نگارش چکیده قوی، حاوی مسئله، روش، و نتیجه کلیدی
استفاده از اصطلاحات تخصصی مکانیک سیالات و خودرو
درج منابع علمی بهروز و ارجاع به مقالات Scopus و ISI
انتخاب ژورنال با اسکوپ مرتبط (CFD، خودرو، آیرودینامیک)
بررسی راهنمای نویسندگان (Guide for Authors)
آمادهسازی نسخه نهایی، کاور لتر، و ارسال از طریق سامانه ژورنال
پیگیری فرآیند داوری و پاسخدهی علمی به داوران
SAE International Journal of Passenger Cars
International Journal of Vehicle Design (IJVD)
Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Journal of Fluids and Structures
Mechanics & Industry
Applied Sciences (MDPI – Section: Mechanical Engineering)
نرمافزار | کاربرد |
---|---|
ANSYS Fluent | شبیهسازی CFD جریان اطراف خودرو |
OpenFOAM | تحلیل دقیق جریان و توربولانس |
SolidWorks Flow Simulation | مدلسازی ساده جریان |
CATIA / Rhino | طراحی بدنه خودرو |
MATLAB | پردازش نتایج و ترسیم نمودارهای تحلیل |
ارائه نوآوری واقعی در طراحی یا تحلیل
مستندسازی کامل مراحل شبیهسازی
تحلیل کیفی و کمّی نتایج با مقایسه دقیق
نمودارهای حرفهای و رنگی با وضوح بالا
رعایت اصول نگارشی انگلیسی علمی و گرامر صحیح
استفاده از منابع علمی معتبر با حداقل ۲۰ ارجاع ISI
نداشتن اعتبارسنجی نتایج
شبیهسازی بدون تنظیم مناسب شرایط مرزی
گرافها و تصاویر بیکیفیت یا بدون تحلیل
استفاده از نرمافزار بدون درک اصول فیزیکی
ارسال مقاله به ژورنالهای نامرتبط یا بدون بررسی قالب
ارسال مقاله بین المللی تحلیل آیرودینامیک خودرو نیازمند تسلط بر مفاهیم سیالات، توانایی شبیهسازی دقیق، نگارش علمی و آشنایی با فرآیند ارسال به ژورنالهای بین المللی است. با رعایت اصول فنی و نگارشی، پژوهشگران میتوانند نتایج خود را در سطح جهانی منتشر کرده و به رشد علمی و صنعتی در حوزه خودرو کمک کنند.
انجام رساله دکتری و انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه در تمامی رشته ها با مدیریت استاد علی کیان پور
سفارش مقاله کنفرانسی ، مقاله علمی پژوهشی و … با دکتر علی کیان پور
تلفن های مشاوره و تماس : 09353132500 و 09199631325 می باشد …